798 318 478 (wt, czw w godz. 16-18)
biuroszkoleniasystemowe@gmail.com
Adres korespondencyjny i szkoleń: Wenecja 3/6-7, 31-117 Kraków
Czas trwania | 10 x 23 godzin = 230 godzin plus 40 godzin treningu interpersonalnego = 270 godzin |
Cele | Poznanie i opanowanie teorii myślenia systemowego, opanowanie umiejętności prowadzenia pierwszej sesji rodzinnej, poznanie zjawisk procesu grupowego |
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Wstęp do psychoterapii – różne modalności i podejścia psychoterapeutyczne.
Wykłady i seminaria omawiające podstawowe założenia systemowej pracy z rodzinami z uwzględnieniem podejść:
Transgeneracyjnego (M. Bowen, I. Boszormenyi- Nagy), strukturalnego (S. Minuchin), strategicznego (J. Haley), mediolańskiego (G. Cecchin, L.Boscolo), teorii zespołu reflektującego, zawierające omówienie funkcjonalności i dysfunkcjonalności komunikacji i struktury rodzinnej, faz życia rodzinnego, znaczenia mitu rodzinnego, podstawowych prawidłowości rozwoju i funkcjonowania dziecka.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Czas trwania | 10 x 25 godzin = 250 godzin |
Cele | Pogłębienie wiedzy teoretycznej, doskonalenie praktycznych umiejętności prowadzenia sesji rodzinnych, analiza procesów psychologicznych przebiegających w trakcie terapii, praca własna w grupie genogramowej |
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Czas trwania | 9 x 25 godzin = 225 godzin |
Cele | Poszerzenie wiedzy teoretycznej o inne podejścia w psychoterapii, superwizja samodzielnie prowadzonej pracy, rozwój osobisty uczestników kursu |
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Wykłady i seminaria poświęcone wybranym zagadnieniom w terapii rodzin ze szczególnym uwzględnieniem podejścia behawioralno – poznawczego, humanistycznego i somatoterapii. Cykl wykładów z teorii psychopatologii i diagnozy klinicznej.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Czas trwania | 9 x 24 godziny = 216 godzin plus Podstawy psychiatrii i psychoterapii dzieci i młodzieży - 34 godziny plus obrony prac dyplomowych minimum 25 godzin. |
Cele | Poszerzenie wiedzy teoretycznej o podstawy teorii psychodynamicznejrozwój osobisty uczestników kursusuperwizja samodzielnie prowadzonej pracy psychoterapeutycznej |
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
Wykłady “Psychologia rozwojowa z elementami psychopatologii w ujeciu psychodynamicznym” oraz „Praca z pacjentem indywidualnym w podejściu psychodynamicznym”.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Rok szkolenia | Wiedza teoretyczna(łącznie godzin) | Zajęcia praktyczne(łącznie godzin) | Superwizja Grupowa | Praca własna(godziny/forma) | Razem |
I | 115 | 115 | 0 | 40 / trening interpersonalny | 270 |
II | 55 | 110 | 30 | 55 / grupa genogramowa | 250 |
III | 55 | 30 | 50 | 90 / grupa self-experience | 225 |
IV | 60 | 55 | 70 | 90 / grupa self-experience | 275 |
Razem: | 285 | 310 | 150 | 275 | 1020 |
Warunkiem niezbędnym uzyskania dyplomu jest obronienie pracy dyplomowej oraz odbycie wymaganych staży i przedłożenie w Ośrodku potwierdzających to zaświadczeń nie później niż 5 lat po ukończeniu kursu.
© 2015 - 2024 OSS – szkoła psychoterapii Kraków: kursy i szkolenia w psychoterapii, terapia rodzin, certyfikat psychoterapeuty
realizacja: ememstudio